Status och information 19/2

Publicerad: 2015-02-19

Frågor till NetAtOnce

Styrelsen har nu fått svar på en del frågor som kommit upp under tiden medlemmarna har fått sina anslutningar aktiverade. Vissa av svaren är väl sådär, men det ser ut som om vi saknar fler argument för att ändra besluten.

Vad gäller för utökning av kanalpaketen?

Eftersom vi medlemmar inte är kunder hos Sappa utan hos NetAtOnce, måste vi tydligen lösa ett paket för 49 kr hos Sappa för att kunna välja till kanaler utöver de 19 vi har idag. Detta är inget som NetAtOnce kan göra något åt. Tydligen finns detta också hos Telia och andra leverantörer, men då kallas det för exempelvis krypteringsavgift.

När kommer extrautrustningen som vi beställt via portalen

De extra Digital-TV boxarna som har beställts via portalen kommer inte att levereras utan måste beställas från Sappa. Övrig utrustning kommer att levereras av NetAtOnce.

Hur lång tid tar telefonflytten

Eftersom Telia tidigare hade tre månaders uppsägning och en del bolag fortfarande har kvar det, har NetAtOnce fortfarande lagt tre månader som tidsgräns. Men, det är bara att ringa NetAtOnce så utför de flytten tidigare.

Sist men inte minst, status på nätet

Vi vet att det är flera som saknar anslutning och vi ligger på DE-Teknik om detta. DE-Teknik jobbar dessutom fortfarande här i Hajom.

Ikväll kommer Jan i styrelsen kontrollera noden i bygdegården för att se vem som fortfarande inte har fått sin anslutning eller inte har aktiverat sin router. Därefter kontaktas DE-Teknik så att de är medvetna om alla fel.

Leader 7H